Inhimillisyys, asiantuntijuus ja kansainvälisyys – Pakolaisavun brändi uudistuu

Sininen logo, jossa juuret ja lehtiä, ja sininen Suomen Pakolaisapu -teksti violetilla taustalla.

Suomen Pakolaisapu on Suomen suurin pakolais- ja siirtolaiskysymyksiin erikoistunut asiantuntijajärjestö, jonka toiminnan keskiössä on ihmisoikeuksien puolustaminen. Järjestömme ydintä kuvaa uusi brändi-ilme, jonka myötä nettisivujen, sosiaalisen median julkaisujen sekä kaiken muun viestinnän yleisilme muuttuu.

Uuden väri-ilmeen lisäksi myös tunnus vaihtuu. Uusi merkki symboloi sekä uutta alkua että vahvoja juuria. Molemmat teemat liittyvät pakkomuuton koskettamiin ihmisiin, joiden tukemiseen Pakolaisavun toiminta kiteytyy.

Myös järjestön toiminnan keskiössä olevia periaatteita – inhimillisyyttä, asiantuntijuutta sekä kansainvälisyyttä – on haluttu korostaa. Näiden ydinperiaatteiden lisäksi ihmisoikeuksiin sitoutuminen ja niiden edistäminen läpäisevät yhä koko organisaation. Uskomme, että ihmisoikeuksia on tärkeintä puolustaa silloin, kun se on vaikeinta, ja heikoimmassa asemassa olevien tukeminen on itseisarvo.

Brändiuudistus on toteutettu yhteistyössä markkinointi- ja vaikuttajayritys Måndag Creativen kanssa. Työtä uuden ilmeen eteen on tehty tiiviisti helmikuusta 2022 alkaen, ja yhteistyön tulokset tulevat nyt asteittain kaikkien nähtäville.